Waarom is 'Helpje' eigenlijk gemaakt?

We kregen bij Avancé Communicatie steeds meer de vraag om instructies en gebruikershandleidingen te maken voor klanten, voor hun Content Management Systeem of voor hun eigen applicatie. We gebruikten tooltips, extra beschrijvingen in formulieren, handleidingen of maakten een papieren instructie. Maar het bijhouden en onderhouden hiervan kost veel tijd en hiermee dus ook geld.

Helpfunctie gebruiken in je website, webshop of applicatie.

De praktijk van alledag wijst ook uit dat tijdens het programmeren van een applicatie, het maken van een gebruikershandleiding gewoon niet de hoogste prioriteit heeft voor de meeste programmeurs. Logisch, want tijdens het programmeren kunnen er tussentijds nog wijzigingen komen en het goed beschrijven hoe een applicatie werkt kan ook pas achteraf als de applicatie af is en goed functioneert.

Een klant snapt meestal toch wel wat hij moet doen?

Goede gebruiksaanwijzingen maken is een vak apart. Een techneut denkt en kijkt heel anders dan een eindgebruiker. Met als gevolg dat een eenmaal geschreven handleiding in de praktijk vaak niet goed aansluit met wat echt bedoeld wordt. Het achteraf aanpassen van een goeie beschrijving moet dan vaak door een tekstschrijver gedaan worden. Maar die kan weer niet programmeren en moet de aanpassingen doorgeven aan de programmeur. Voor zowel de programmeur, tekstschrijver als klant is dit niet praktisch.

"Een programmeur is geen tekstschrijver"

Het idee om een geïntegreerde applicatie te programmeren die toegepast kan worden in elke willekeurige applicatie was geboren. Met deze opdracht zijn onze programmeurs aan de slag gegaan. De nadruk ligt op eenvoud, snelheid, betrouwbaarheid, aantrekkelijkheid, responsive en de inhoud moet schaalbaar zijn. Een toepassing waar onze programmeurs blij van worden en de klant mee geholpen is.

Werking van de Helpfunctie.

Met 'Helpje' kan je artikelen presenteren aan gebruikers in een gebruiksvriendelijke zijbalk. De artikelen zijn direct aanwezig en volledig doorzoekbaar voor je bezoekers. Als je artikelen ergens anders staan kunnen we indien gewenst de artikelen sycroniseren met slecht een paar klikken in 'Helpje'.

Eenvoudige installatie en implementatie van de Helpfunctie.

De installatie van de helpfunctie van 'Helpje' kost enkele minuten. Je kan direct aan de slag. Vanuit niets een helpfunctie maken voor verschillende toepassingen. Al gauw ontdek je zelf de mogelijkheden en toepassingen in je website, webshop of applicatie. En op het moment dat er aanpassing is doorgevoerd kan je de helpfunctie snel bijwerken.